Logo, huisstijl, website nieuw of is een aanpassing voldoende?
Zodra de feestdagen voorbij zijn en iedereen weer vol goede voornemens aan de slag gaat duurt het meestal niet lang of de voorjaarskriebels komen. Bij sommige onder ons uit zich dat in schoonmaakwoede, maar bedrijfsmatig kan het ook het moment zijn om eens na te denken over de uitstraling van het bedrijf.
Dekt bijvoorbeeld de bedrijfsnaam nog wel de lading? Misschien was tien jaar geleden de bedrijfsvoering heel anders, een hele andere doelgroep of was u werkzaam in andere branches.
Als de naam verandert moet natuurlijk alles op de schop. Het kan ook dat de bedrijfsnaam niet wijzigt, maar dat de huisstijl toe is aan een update. Dit kan heel eenvoudig met grote gevolgen. Denkt u maar aan het bekende Nederlandse biermerk Heineken, die alleen maar de e’s in de naam een tikje schuin naar boven heeft gezet. Van een beetje saai naar sprankelend in een muisklik.
Alles nieuw kan natuurlijk ook een optie zijn. Laat zien dat u klaar bent voor 2015 en de komende jaren en dat het goed gaat met uw bedrijf! Misschien wel een nieuwe koers?
Bij websites is het juist noodzakelijk om regelmatig te updaten/vernieuwen en gaan de ontwikkelingen op design-gebied een stuk sneller. Ook qua investering en resultaat is het bij websites juist zo dat alles vernieuwen op de de langere termijn een beter idee is dan elke keer kleine aanpassingen aan het bestaande, dat dus in tegenstelling tot het logo en de huisstijl.
Een nieuwe website valt niet alleen op door een mooier, verbeterd uiterlijk maar wordt ook weer beter gevonden door de zoekmachines en dus door uw klanten wat weer leidt tot meer omzet. En dat willen we uiteindelijk allemaal!
Benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor uw bedrijf’? Wij maken graag een afspraak!