Actie-Reactie voor je website

Dit weekend zag ik bij Albert Heijn alweer de Paashazen en Paaseieren opgesteld in rijen. Altijd een stap zijn ze je voor. Voordat jij er aan denkt vullen ze de behoefte al in. Voor de vraag komt het aanbod.

Hoe zit dat bij jou?

Je hebt een mooie website. De website is goed gebouwd. Google kan de website goed vinden.
Maar hoe krijg je nu je klanten zo ver dat ze ook echt je website aanklikken en bezoeken? En nog mooier; contact opnemen, een order plaatsen en jouw bedrijf dus omzet genereert? Hoe creëer jij het aanbod voor de vraag?

Promotie van de website is daarin een goed begin. Een paar tips:

  • Je deelt kaartjes uit op netwerkbijeenkomsten waarop je website staat vermeld. 4 op de 10 mensen zullen ook echt je site bezoeken.
  • Van de kaartjes die je zelf hebt gekregen kun je de mensen een mailtje sturen 1 a 2 dagen erna. In plaats van een volledige e-mailhandtekening kun je er ook voor kiezen alleen een link naar je site te plaatsen onder je naam met een verwijzing naar de contactpagina. Op die manier klikken mensen eerder door.
  • Via social media kun je op eenvoudige en betaalbare wijze je website promoten en meetbaar resultaat inzien van het aantal kliks.
  • Probeer op zoveel mogelijk plekken jouw websitelink te plaatsen. Dit kan ook je sportclub zijn of de website van de wijkvereniging. Wellicht zullen de bezoeken die je hierdoor krijgt niet direct nieuwe klanten opleveren, maar wel hits waardoor je site weer stijgt in de ranking. Dit noem je back-links, hetgeen Google ziet als online aanbeveling.

Hoe weet je nu welke woorden jouw toekomstige klanten intikken in Google? Een aantal tips:

  • Vraag het gewoon! Als een nieuwe klant belt of mailt, vraag dan bij gelegenheid hoe hij bij je terecht is gekomen. Is dat via internet? Waar heeft hij op gezocht? En ben je het enige bedrijf dat offerte mocht doen? Zo nee, wie kwamen er nog meer naar boven? Interessant!
  • Via de website ubersuggest.org kun je op zoek gaan naar keywords waarmee veel gezocht wordt. Dit is gratis informatie!
  • En als die bezoeker dan eenmaal op je site is, moet de inhoud van je site zo aantrekkelijk zijn, dat besloten wordt om contact op te nemen. Zorg dus voor goede content, een gebruiksvriendelijke en logische navigatie en professionele beelden.

Tot slot; ben en blijf actief! Een website is een werkstuk. Als je er geen aandacht aan geeft zakt je site vanzelf terug in de ranking en nemen jouw concurrenten je plaats in….

Succes! Hulp nodig? Klik hier!