In juni leek het nog zo ver weg….het einde van de zomervakantie. Maar nu is het toch echt zo ver.
De bouwvak is afgelopen, de scholen en stages beginnen weer. De wegen raken weer vol en je agenda ook! Althans, dat is wel de bedoeling!
Om zeker te weten dat je goed voorbereid de 2de helft van 2022 tegemoet gaat hierbij een handig ABC om te checken of je het online in ieder geval allemaal goed voor elkaar hebt:
A: afwezigheidsassistent/autoreply is uitgeschakeld op de e-mail.
B: boodschap op je website is aangepast; jullie zijn er weer!
C: call-to-action buttons op de website zijn aangepast en leiden naar nieuwe aanbiedingen, producten of diensten.
D: je weet zeker dat je hostbedrijf de DNS instellingen juist heeft zodat je vlekkeloos alle nieuwe aanvragen kunt blijven ontvangen met alle nieuwe ontwikkelingen?
E: alles staat klaar voor de lancering van je nieuwe E-book, E-tips and tricks of uitnodiging voor het Event dit najaar om je klanten te blijven triggeren.
F: in deze opstartperiode zijn er nog wat vrije uren zodat je eindelijk je lijst met FAQ’s (veelgestelde vragen) eens aan kunt vullen op je website, want dat werkt supergoed in Google!
G: je weet zeker dat je Google ad’s campagne helemaal up to date is na de mega-veranderingen deze zomer en je Google ad’s specialist heeft input gehad voor nieuwe advertenties voor de 2de helft van 2022.
H: samen met je tekstschrijver de content van je website nog eens goed doorgespit of er genoeg en juist gebruik is gemaakt van H1, H2, H3 en etc.
I: internet zelf ook regelmatig hè, wat zijn je con-collega’s allemaal online aan het doen?
J: juiste informatie ingevuld in je Google mijn bedrijf account? Zoals openingstijden?
K: Kopieer je nog wel eens teksten van andere sites? Stop ermee. De robot van Google wordt steeds slimmer en registreert deze “duplicate content”, weet wie de originele tekst heeft en de copy cat wordt onderaan in de ranking geslingerd!
L: Laat je online uitstraling eens onder de loep nemen door de mensen om je heen. Zij zien meer dan jij! Klopt alles nog wel?
M: Mooi is een ruim begrip. Maar het is bewezen dat een website die er verzorgt en professioneel uitziet bijdraagt aan meer omzet. Twijfel je of jouw uitstraling nog voldoet aan de eisen van nu? Laat het checken door een expert!
N: Nieuws. Echt, zo moeilijk is het niet om regelmatig een blog te schrijven of een filmpje te plaatsen. Dit houdt de boel lekker actueel wat weer erg gewaardeerd wordt door Google!
O: Overzicht. Weet jij blindelings alle informatie op je website te vinden? Nee? Hoe moet jouw klant dat dan doen? Kijk regelmatig de menustructuur na van je website. Is het echt nodig om zoveel subpagina’s te hebben?
P: Partners. Heb je die? Werk je samen met bijvoorbeeld vaste leveranciers? Noem zijn of haar website op die van jou en vraag of jouw website ook als link op zijn of haar website mag. Hoe vaker je website online genoemd wordt hoe beter, Google ziet dit als een aanbeveling!
Q: Quick! Hoe snel is jouw website? De laadtijd van een website kan een reden zijn voor je bezoeker om weg te klikken. Zijn de afbeeldingen niet te groot? Wat is de instelling bij het hostbedrijf voor de maximale uploadgrootte van een bestand? Dit kan aangepast worden! Dat is makkelijker dan al je foto’s aanpassen! Of kun je misschien een pakketje hoger naar snellere hosting op een betere server?
R: Responsive. Nog steeds mega-belangrijk. Hoe functioneert jouw website op een mobiele telefoon, tablet of mini-laptop? Kijk in je analytics hoeveel sitebezoek je mobiel ontvangt, meestal meer dan via de desktop, dus de weergave en gebruiksvriendelijkheid op mobiele apparaten is van groot belang!
S: Slim. Hoe slim is jouw online uitstraling? Zitten er genoeg triggers, trechters en mogelijkheden in je website die jouw klanten overhalen tot zakendoen?
T: Traffic. Het verkeer op je website, het aantal bezoekers. Niet meer belangrijk. Het is veel meer de orderwaarde die telt. Dus ook al zijn er maar weinig bezoekers, als zij wel jouw doelgroep zijn, jouw wensklanten en dus commercieel gezien heel interessant dan is dat veel meer van belang dan grote aantallen bezoekers.
U: Usability. Een prachtig woord dat in websiteland gebruikt wordt om de gebruiksvriendelijkheid van een website aan te geven. Wist je bijvoorbeeld dat de wetten van het web voorschrijven dat een button op de mobiele weergaven duimgroot moet zijn? Is dat bij jou in orde?
V: Video. Bewegend beeld bewijst zich meer en meer als waardevolle content. Net zoals de teksten op je website zijn ook foto en video de manieren om je te onderscheiden en mee te scoren!
W: al eerder genoemd; de Wetten van het Web. Iedereen kan met een hatseflats programma een website bouwen. Maar er zijn toch echt wel studies voor nodig om te weten wat de Wetten zijn van het Web waaraan een website moet voldoen, en als je het eenmaal weet, hoe je het dan juist moet toepassen. Gelukkig maar.
X: de X-factor. Klopt jouw online uitstraling nog met de indruk die ik krijg als ik bij jou bij je bedrijf op bezoek kom? En komt dat overeen met als ik jou of een collega spreek op een netwerkbijeenkomst? Deze bevestiging, dus als dit allemaal klopt, zorgt ervoor dat men overgaat tot zaken doen.
Y: Yoast. Wij zijn dol op Yoast. De beste online hulp-tool op het gebied van zoekmachine optimalisatie. In een half uurtje leggen wij de basiskennis uit aan onze klanten en kunnen ze ermee aan de slag met hun eigen website. Draagt enorm bij aan een betere vindbaarheid!
Z: (online) Zaken op orde? Dit hele alfabet doorlopen en alles voor de bakker? Goed zo!
Niet alles op orde? Of twijfel je? Neem dan zeker contact met ons op voor onze vrijblijvende scan van je (online) uitstraling en samen gaan we er een mooie 2de helft van maken!
Team Silverfish