Google, Silverfish en de Lente

Het begin van de lente is nu ruim een maand geleden, het begin van het nieuwe algoritme van Google nog maar een dag. En zijn er gevolgen te merken? Of heeft het nog even tijd nodig voordat de geoptimaliseerde websites hoger scoren?

Regelmatig past Google de manier aan waarop websites worden beoordeeld, hetgeen dus bepalend is voor het resultaat van je website in de ranking. 21 april is er weer zo’n update geweest. 1 van de belangrijkste kenmerken van deze update is dat Google responsive websites beter zal beoordelen.

We wisten al dat Google het belangrijk vindt dat de website responsive is, oftewel dat de site zich aanpast aan het formaat beeldscherm van een tablet of smartphone en daarnaast ook de functionaliteiten optimaliseert voor bediening met 1 hand.

Dit was dus al bekend. De vraag is dus wat er dan zo anders is na 21 april als ervoor? Worden websites die niet responsive zijn dan helemaal niet meer gewaardeerd? Of nog steeds minder?

Ik denk dat het gedrag van de directe concurrenten hierin bepalend is. Wanneer zij wel een website hebben die optimaal is voor mobiel en tablet en die van jouw bedrijf niet zal het sinds 21 april moeilijk worden om daar boven te blijven.

En wat nu als je nog niet zo lang geleden een nieuwe website hebt laten maken maar toen nog niet de keuze hebt gemaakt deze ook responsive te maken? Dan biedt wellicht een aparte mobiele website een oplossing.
Heb je een WordPress website? Dan is het vaak voor een geringe investering mogelijk om de site te laten herbouwen op basis van responsive design.

Benieuwd of jouw website optimaal genoeg is voor de nieuwe Google? En wat de mogelijkheden zijn om dit te verbeteren? Neem dan contact met ons op, wij adviseren je graag.

Tot slot wensen we jullie een heerlijke lente met veel zonnige dagen en veel goede zaken!