Tips & updates > De sleutel en het slot

De sleutel en het slot

Kennis is de sleutel; je website het slot.

We weten inmiddels wel dat we een website moeten hebben die goed gebouwd is en er mooi en overzichtelijk uit ziet. Met daarin goed geschreven teksten, in een logische indeling en met professionele foto’s.
Hopelijk weten de meeste lezers ook dat het regelmatig publiceren van blogs, het verversen van de nieuwspagina, het bijhouden van je social media posts, allemaal bijdraagt aan een betere vindbaarheid.

Ga je nog een stap verder, dan weet je ook hoe je SEO functie in je website werkt, waarmee je de pagina’s beter kunt inrichten voor de robot van Google en om de leesbaarheid te verhogen van je belangrijkste pagina’s.

De website is er dus helemaal klaar voor. En jouw bedrijf ook. Kom maar op!

We hebben vaak allemaal wel onze doelgroep in kaart. Of een aardig idee van onze wensklanten. Toch hebben we meestal geen idee welk volk nu precies rondhangt op Google op zoek naar onze website. En wat zouden ze intoetsen in Google? En is dat publiek wel het publiek dat ik binnen wil krijgen.

Voor een beginnend café baas is dit een bekend en veel voorkomend probleem; alles voor elkaar en wat denk je; blijkbaar trek je het verkeerde publiek aan, en voordat je het weet krijgt jouw kroeg ook het bijbehorende stempel van de soort kroeg die jij nu eigenlijk net niet wilde zijn. Maar dan is het vaak te laat!

Gelukkig is er in het geval van je online uitstraling een hulpmiddel; Google Analytics. Vanaf livegang van de website kun je meekijken hoe de website wordt bezocht, zijn het vooral mannen, vrouwen, welke leeftijden, waar komen ze vandaan, en wat toetsen ze in?
En de klanten die jou al vinden, en die ook nog eens tot die zeer gewenste groep horen, die kun je ook heel eenvoudig de vraag stellen; wat heb je precies ingetoetst in Google waardoor je op mijn website terecht bent gekomen?

Vervolgens kun je kijken of de natuurlijke stroming ook de juiste is, of dat je deze wellicht kunstmatig wilt ondersteunen, met bijvoorbeeld AdWords. Wat is dan het gevolg voor bijvoorbeeld de “klantroute”. Dus op welke pagina komen ze binnen, hoeveel interacties doen ze daarna en naar welke pagina’s precies? En is dat de door jou gewenste route? En nemen ze dan ook contact op?

Meten is weten. En je website is een werkstuk dat je keer op keer verfijnt om in beeld te blijven en om jouw doelgroep op de juiste manier te bedienen.
Wil je hier meer over weten? Of zullen we samen eens naar de prestaties van jouw website kijken? Bel ons op 0031 (0) 76-5145026 of mail naar info@silverfish.nl ovv zomer2019.

Wie voor de zomervakantie een afspraak maakt krijgt van ons een heerlijk wijntje om te proosten op de zomer en natuurlijk op de betere prestaties van jouw website!

Team Silverfish

<< Terug